Gratis frakt över 1.500 kr. Vi förtullar!
Skriv produktblad

Serpent Project 4X Touringcar EP 1/10 Kit

Inte längre lagerförd
Orsaken kan vara att produkten har utgått från leverantören, ersatts med en ny produkt eller har haft för liten efterfrågan. Eventuella frågor kan ställas till kundeservice.
Produktinfo
Rekommenderade tillbehör
Delar
Tipsa en vän
Recensioner

Produktinformation

Serpent Project 4X är en revolutionerande och innovativ 1/10 Touringcar. Den har det helt ny spjällkonstruktion, mycket låg tyngdpunkt och fram / bak är byggda med många av samma delar så att du behöver färre reservdelar. Levereras som kit utan elektronik, hjul och karosseri.

Rekommenderade tillbehör

PS! Produkttexten är maskinöversatt från norska.

Serpent Project 4X Touringcar EP 1/10 Kit
Specifikationer
Bil:Projekt 4X # 400030
Klass:1/10: E skalan 190 mm Elektrisk
Syfte:190Mm tävlingsbil
Chassi:2Mm kol, CNC bearbetad
Fjädring:Separat lyft- och rullsystem
Bakaxel:Bakre växeldifferens med kompositväxlar
Framaxel:Främre spole med blad
Drivsystem:4Wd till och med 2 kevlarförstärkta tandrem
Stötdämpare:2 Värmespjäll och 2 rullspjäll
Hjulbas:254Mm +/- 4mm
Spårbredd fram:190Mm +/- 6mm
Spårbredd bak:190Mm +/- 6mm
Vikt (chassi):550 Gram
Justerbarhet:Camber, Caster, Down-stops, Up-stops, Toe-in, Track bredd & Roll centra


Tillverkarens information
Serpents Project 4X helt ny, revolutionerande och innovativ 1/10 Touringcar

Project 4X turnébil har en unik ny och beprövad design, där upphängningarna fungerar på ett mycket effektivt annat sätt, med ett extremt lågt tyngdpunkt, mycket lätt att arbeta med och mycket hållbart. Lätt att köra och jämställa snabbt!

General
Högpresterande fyrhjulsbil med fyrtvätt med ett extremt lågt tyngdpunkt och ett unikt upphängningssystem som skiljer vals- och hissuppställning. Detta i kombination med ett väl beprövat överföringssystem och övergripande Slangkvalitet och tekniska lösningar.

Kullager
Högkvalitativ, smörjad NSK-lager med lång precision och tillverkad av härdat stål hela tiden.

Fasteners
Stålfästelement av hög kvalitet för hållbarhet. Minimerat antal olika skruvar för enkel montering och underhåll

Chassi
Kolfiberchassi i 2,0 mm tjocklek. Försänkt hål och utformad för att ha lika flex från vänster till höger. Skruvarna för att ställa in körhöjden justeras från undersidan av chassit med bara en skruv framför och en i baksidan med en enkel och effektiv mekanism för att justera körhöjden.

Batteri monteras
Avancerade batterifästningar tillverkade av aluminium och kolfiber och låt placera batteriet mer fram eller bak och säkra det på plats. Shorty lipos kan placeras centrerad, framåt eller bakåt.

Flytande servofäste
Servomount är en kombination av en kolstång och aluminiumstolpar. Kolstödet är bultat vid det centrala stödet och berör inte chassit för att förhindra flexibel påverkan.

Styrsystem
Styrsystemet med ballracerad aluminium består av ett omvändt spaksystem för bättre kontroll av Ackermann-inställningen. Vinkelskillnaden mellan insidan och utsidan av hjulen är mycket mer linjär än i konventionella konstruktioner.

Drivlina
På framsidan har 4X slitstarka dubbelfogskortsaxlar av fjäderstål, i kombination med bladtypspolen. I bakre lättviktsbelagda aluminium cvd-stil används hundben med hållbara fjäderstålhjulaxlar. Både fram- och bakhjulshexor är en lätt aluminiumkonstruktion

Styrningsblock/stolpar
Fram och bak används samma styrblock/stående. Pivotball-systemet möjliggör enkla och snabba inställningar och fungerar mycket smidigt. I framsidan finns 3 Ackermann-positioner och shimming under rattstödet kan användas för finjustering av stöttepparatens egenskaper. På baksidan låter systemet ställa in reaktiv bakre styrning. Detta RRS-system möjliggör byte av intryck medan fjädringen pressas samman och därmed ökar hörnhastigheten.

Länkar/pullrods/rockers
De nedre länkbenen är samma fram och bak och samma gäller för överarmarna. Underarmfästena av 2 korta svängstift och fästena har mycket utrymme att spela med hjulbasen med klipp. Nedre armarna har också 2 nedskruvade skruvar fram och bak. De övre önskebenarna tillåter snabba hjulbyten med klipp och körs på en lätt avtagbar lång svängstift.

Rocker och pullrods-system
Pullroderna ansluter till överarmarna och använder det kugghjulssystem av aluminium som aktiverar dämpningssystemen för kraft- och valsverkan. Alla styrband och pullrods är tillverkade i belagd lätt och tuff 7075 T6 aluminium.

Hållare med övre gångjärn i aluminium och styvheter av aluminium
Enheten är uppdelad i två sektioner för att möjliggöra enkelt underhåll och ändring av inställningar. Den inre toppstången ansluter båda sidorna och skapar en mycket stark struktur som förhindrar tweak. Toppstaget är anslutet till de nedre konsolerna med aluminiumförstyvningar. Dessa förstyvningar kan enkelt tas bort om det behövs mer flex. Enheten vilar på mittdelar för rullning. Att lägga till ytterligare mellanlägg för ändrat cambergain och rollcenter är en enkel och snabb inställning.

Stötfångare och karosserier
I framsidan en stark stötfångarsats med en stor men lätt skumstötfångare som är sandvitad mellan den nedre kompositstötfångaren och den övre grafithållaren. De flexibla gjutna kroppsdelarna med svängbart system går igenom. Valfria kroppshöjdsystem finns tillgängliga. På baksidan kommer den undre stötfångaren att förhindra skador på baksidan av 4X och de gjutna kroppsdelarna med svängbart systemfäste på en tjock och styv kolplatta, som är en del av den starka bakre ändenheten.

Suspension
I 4X-bilen arbetar bilen och rullen på bilen och ställs in oberoende. Den främre och bakre änden av bilen är nästan identisk i design och delar många av samma delar, så du behöver mindre olika reservdelar.

Tung ångare
Det finns en med en spjäll i framsidan och en på baksidan och de fungerar på samma sätt. Hissspjället är beläget precis ovanför chassit för att sänka tyngdpunkten. Pullrods som är anslutna till överarmarna länkar till vippsystemet. Vippsystemet är anslutet via en svängbar enhet till lyftspjället och rullspjällsenheten. Den lilla hissspjället har en liten stark stötdämparefjäder och är oljefylld. Olika oljor och fjädrar kan användas för inställningsarbete, vilket främst påverkar övergångssteg och gasspjäll/gasspjäll. Det är lätt att nå från chassitens botten. Körhöjden ställs in med en enkel skruvinställning i chassit, både fram och bak.

Rulle ångbåt
Rullspjällsenheten består av en oljekropp för dämpning med en genomgående axel och har en liten fjäder på varje sida. Denna enhet styr rullens chassi, den fungerar som en antirullstång. Olika oljor och fjädrar kan användas för installation. Hela enheten kommer ut efter att bara ha lossat två skruvar. Man kan ha kompletta rullspjällsenheter redo att ändra inställningar på några sekunder.

Förstärkning av chassit
7075 T6 central alu stag tar hand om anslutningen mellan främre och bakre änden och förhindrar oönskad tweak och tar hand om vridspänning. För de flesta situationer eliminerar det behovet av ett toppdäck.

Motorfäste
Extremt lågt 7075 T6 aluminiummotorfäste som fungerar som ett anslutningsdon för midsaxelhållarna, anslutning för RRS-systemet, hållare för alu-styvhet och anslutning till centralstaget, allt i ett.

Växeldifferens
Den snyggt formade förnyade växellådsdifferensen har nya interna växlar som gör den superjämn. Den kompakta och lätta enheten har en god mängd olja för att leverera stabila prestanda under hela körningen. Det är snabbt och enkelt att ta ut och montera differentieringen igen.

Främre spole
Den belagda framspolen av aluminium med lättare fjäderstensdrivare är en bladtyp som garanterar utmärkt hantering och hållbarhet under hela loppet, och det är lätt att byta ut blad efter behov. Det är snabbt och enkelt att ta ut och montera spolen på nytt. Fjäderstålet är tillräckligt starkt för att du enkelt kan avsluta din körning även med ett trasigt blad utan att skada hårddiskarna för mycket.

Dekaler
Satsen innehåller ett Serpent logo-dekalark och ett Project 4X-logotypark.

Manuell
Manualen i fullfärg levereras på en fin kol-USB-stick och den senaste versionen och uppdateringarna kan laddas ner från Serpent-webbplatsen. Manualen har en omfattande förklaring av monteringen samt alla sprängvyer. De exploderade vyerna är aktiva, så när du klickar på ett artikelnummer tar det dig till rätt artikelnummer på vår webbplats.

Uppställningar
Om konfigurationsblad är tomma tillhandahålls en standard och en redigerbar pdf-fil och uppdateringar och inställningar från teamdrivrutiner finns också online på vår webbplats.

Projekt 4X bildesign
Project 4X är en unik och innovativ tävlingsbil. Dess mycket unika och annorlunda design kräver att föraren tar sig tid att lära sig bilens dynamik och fullt ut förstå dess funktioner. När den väl har förstått är den inte mer komplicerad än någon annan tävlingsbil.

Optionals
Utbudet av alternativ för 4X-bilen är litet eftersom Serpent gjorde bilens toppnivå racing redo. De viktigaste alternativen är de olika fjädrarna som används i lyft- och rullspjället, den lätta/flex chassiplattan, kolfiberens toppdäck och kroppens höjdjusterare.

Behövs för att slutföra bilen:
Kaross, karossfärg, radioutrustning, speedo, motor, däck/hjul, batteri, verktyg, gänglås.

Mittaxelsektion
Den ballraserade hållbara, ihåliga fjäderstålens mittaxel håller de 2 dragdragen såväl som spåret på plats. Monteringen är supermjuk att bygga och underhålla. Hållare av aluminiumaxelhållare är samma vänster och höger.

Transmission
Transmissionssystemet består av stora diff- och spoldragare och effektiva lågfriktionsbälten. De lätta axeldragarna är hållbara belagda aluminiumenheter.

Viktiga funktioner
  • Helt nytt upphängningssystem
  • Separation av valsen och hissdynamiken, så att dessa kan ställas in separat för böjning och för stötar
  • Mycket låg tyngdpunkt
  • Fram- och bakänden delar nästan alla delar
  • Inverterat styrsystem för bättre kontroll över Ackermann-vinkeln
  • Snabb åtkomst och byte av spjällenheter
  • Snabb och enkel justering av en höjd med en skruv
  • Snabb och enkel borttagning av spol och diff
  • Ny spole med blad och ny växelskillnad
  • RRS-systemstandard

  • IFMAR Worlds 2016:
    Vid IFMAR ISTC-världsmästerskapet 2016 i Peking säkrade Viktor Wilck Serpent`s första A-slutresultat i denna klass och förbättra sitt eget bästa resultat genom att hamna på tredje plats på pallen. Vid världsmästerskapet använde 20 förare totalt en förproduktionsversion av Project 4X-bilen för att arbeta tillsammans som ett team, och samtidigt göra det slutliga testet.

    ETS 2016:
    Först bara i bruk av fabrikslagets förare, har 4X avslutat i A-huvudfinalen i många internationella tävlingar inklusive 4 gånger A Final i den berömda ETS-serien

    EC 2016:
    En femte plats för Viktor Wilck vid EM

    Swedish Nats 2016:
    Swedish Nationals titel för Vikor Wilck.

    Under hela test- och utvecklingsprogrammet testades bilen av högsta och genomsnittliga förare för att se till att den inte bara är snabb utan också lätt att köra. Resultatet vid IFMAR World Championship markerar det perfekta släppdatumet, eftersom bilen har visat sig vara konkurrenskraftig på den högsta tävlingsnivån.

    Serpent designer David Ehrbar och Serpent är mycket stolta över att kunna släppa denna nya innovativa och högpresterande bil till marknaden.

    Team Serpent har använt Project 4X-bilen i över ett år nu och har fortsatt att utveckla detta helt nya koncept. Under de senaste ETS-tävlingarna kunde Viktor Wilck göra A-elnätet modifierade på WC-, EC- och ETS-tävlingarna och visade mycket god hastighet och konsistens. Designer David har begärt några mer genomsnittliga förare att prova sin bil och de var förvånade över hur lätt det var att gå snabbt.

    Eftersom bilen är så ny och annorlunda kommer Serpent att spendera ännu mer tid på att förbereda information om montering, installation och underhåll av Project 4X-bilen, i text, bilder och video, för att hjälpa dig lära dig och förstå konceptet och släppa loss dess fulla potential snabbare. Även om Project 4X-bilen till en början ser lite komplicerad ut, efter att ha förklarat, kommer du snart att förstå att den faktiskt är ganska enkel och verkligen lätt att arbeta med. Men den största fördelen är att det är väldigt lätt att köra och samtidigt blixt snabbt. Innovation utför. Serpent Project 4X är här!

    versikt över de viktigaste specifikationerna
  • Separat rullning och kör rörelse i bilen för att göra installationen enklare och mer exakt
  • Rull- och hissdämpare är små, de behöver bara små mängder olja
  • Dämpare inkluderar bearbetade kolvar för bästa möjliga konsistens
  • Alla spjäll är genom stångkolvsystem så inget membran behövs
  • Bra utbud av fjädrar med hjul och rullar
  • Anti-rullstångfunktion integrerad i rullspjäll/fjädrar
  • Enkelt och snabbt att byta/byta ut hela spjällenheterna
  • Fram- och bakänden är nästan identiska, så mindre reservdelar behövs
  • Pivotball-fjädring för enkelhet och fri rörelse
  • Pivotbollarna är mycket mindre i diameter än i tidigare turneringsbilar
  • Enkel avlägsnande av diff och spole
  • Extremt lågt tyngdpunkt
  • Reverserat styrsystem för bättre Ackermann-geometri
  • Inget toppdäck behövs (toppdäck finns som tillval för tuffa tävlingssituationer)
  • Mittförstärkare gjord av 7075 T6 aluminium för styvhet och antikropp, ansluter fram- och bakänden
  • En motorhållare i ett stycke som också ansluter till mittförstärkaren och det bakre RRS-systemet
  • teraktivt bakre styrsystem RRS är standard
  • Ballracerade mittaxelhållare möjliggör enkelt underhåll och byte av kugghjul
  • Pullrod-aktiverat system med vippar för att aktivera spjällen
  • Samma hjulspjäll fram och bak som är monterad under diff/spolen precis ovanför chassit för lägsta möjliga tyngdpunkt
  • Ny skillnad med nya växlar för ännu smidigare funktion
  • Batteri monteringssystem gör det möjligt att placera batteriet mer fram eller bak
  • Om det används korta Lipos kan Lipo placeras i 3 konfigurationer
  • En skruvhöjdsjustering från chassitsidan
  • Lätt aluminiumsspole framåt med härdat stål överträffar användning av blad
  • Kolfiberchassi i 2 mm som standard
  • DJC-system i framsidan av fjäderstål förhindrar hjulbatteri och bakre vanliga cd-skivor gjorda av 7075 T6 aluminium sparar vikt
  • En kort och en längre kevlarförstärkt drivrem och superrullskivor, mellanslagsskivor gjorda av hårt anodiserat aluminium för maximal hållbarhet
  • Rekommenderade tillbehör

    Tamiya Lack - Blå - PS-4
    3|10|918
    kr 109,-

    Produktrecensioner

    Serpent project 4x
    Användaren har endast angett betyg
    24.11.2016 av KETIL
    God kvalitet på settet, bilen lever opp til forventningene. :)
    Detta hjälpte mig 2
    Visar 1 / 1 kommentarer
    Ge din feedback

    Flera tittade också på