Gratis frakt över 1.500 kr. Vi förtullar!
Skriv produktblad

Serpent Spyder SRX2 MH MidHybrid Kit

Inte längre lagerförd
Orsaken kan vara att produkten har utgått från leverantören, ersatts med en ny produkt eller har haft för liten efterfrågan. Eventuella frågor kan ställas till kundeservice.
Produktinfo
Rekommenderade tillbehör
Tipsa en vän
Recensioner

Produktinformation

Serpent Spyder SRX2 MidHybrid levereras som ett kit, utan elektronik eller däck / skär. Med hybrid menas att bilen enkelt kan ställas in för lågt grepp (gräs / lera) eller högt grepp (matta / konstgräs). Detta görs genom att växla mellan de två slutna växellådorna, horisontella och vertikala. Helt enkelt 2 bilar i 1!

Rekommenderade tillbehör

PS! Produkttexten är maskinöversatt från norska.

För att få bilen att köra behöver du också elektronik (radio/mottagare, servo, batteri, motor och hastighetsregulator), liksom däck/insatser (fälgar ingår) och lackering för karosseriet. Bilen kan användas med både tvås sadel lipo och shorty paket.

Batteriutrymme och viktbalans
Batteriet är perfekt monterat i bilens mittlinje. Om du använder ett Shorty-paket kan det flyttas framåt eller bakåt för att spela med viktbalans. Bit hårdskum medföljer för att göra det och säkra batteriet i läge. Kulfiberbatteriets toppstag har ett säkert snabbfrigöringssystem med praktiska vridmuttrar och fungerar som chassivförstärkare. Böjningen kan påverkas genom att använda två små grubskruvar.

Differential
Den begränsade glidbollskillnaden är en superkompakt, effektiv och hållbar enhet. Använda 1,8 tums diff-kulor för ultimat hållbarhet. Strukturen och monteringen är vanligt typ i denna klass, men de högkvalitativa delarna och väl fungerande kommer att göra det sticker ut.

Toffelskoppling
Den slitstarka toffelskopplingen använder ett 3-padssystem med långa lastkuddar, hårdanodiserade aluminiumdelar och fjäderstångsaxel. Förbelastningsmuttern kan lätt nås och ställas in.

Motorplatta och motorskyddMotorplattan är en maskinbearbetad aluminium; den anodiseras sedan och bearbetas för viktminskning.

Anti-roll barer
Antirullstänger kan monteras på framsidan och baksidan av bilen, är valfria. De kan användas på ytor med högt grepp för att ytterligare justera bilens prestanda

Bakre överföringsfall
Den sammansatta bakre växellådan är lätt och hållbar. Den håller ordentligt i motorplattan, differentiell samt stödjer den bakre vingfästet och det bakre chocktornet.

Bakaxel, hjulaxlar
Fjäderstålens drivaxlar är tunna och lätta men ändå hållbara. Fjäderstålhjulaxlarna är 5mm, lätta och hållbara, styrda av de två olika storleken på lager, inre 10x14x4 mm och yttre 5x13x4 mm. Drivaxelstiftet är helt fångat för att förhindra fel. Dessa lager är säker på att uppfylla strängarna i alla banförhållanden.

Bakre upphängningsfästen och tå. De 3 mm fjäderstålens svängtappar hålls på plats av upphängningsfästet i aluminium. Inuti fästet använder du skär för att ställa in tå-och-rulla mitt. Du kan justera intrycket från 2 till 4 grader och justera anti-squat från 0 till 4 grader.

Bakre upphängningsarmar
De långa och slitstarka bakre upphängningsarmarna är mycket tuffa enheter för att motstå spårets hårdhet och de hårda landningarna. Den bakre armen erbjuder 2 chocklägesalternativ och två monteringsplatser för den bakre antirullstången vid behov.

Kroppsskal och bakre vinge
Den lätta och låga hytten framåt, tillverkad i högkvalitativt polykarbonat, har en trevlig flödande linje, brant framruta för nedåtkraft med indrag i sektionen framför vindrutan. Hajfena på hyttens tak erbjuder inte bara stil utan stabilitet. De släta kroppslinjerna förbättrar bilarnas utseende och gör det i stil. Polykarbonatets bakre vinge använder upphöjda skär i sidorna för att förbättra hjulavståndet.

Bakre vinghållare
Den sammansatta bakre vinghållaren är ansluten till det bakre skottet och stöttornet. Det är helt justerbart från 0,2,4,6 och 8 grader. Den fixeras på plats med brickor och skruvar.

Kullager
Hög hastighet förseglade kullager i rostfritt stål med fett.

Fastners
Hårt stål, mestadels alla skruvar, rundhårig och försänkt.

Wheels
Slitstarka vita nylonplatta hjul, speciellt utformade för att utnyttja framstegen i främre och bakre upphängningsgeometri.

Satsen levereras komplett med kropp och hjul, fullfärgad manuell och sprängvyer, ett tomt och standarduppsättningsark och ormdekaler.

Inställningsmöjligheter
- Hjulbas
- Caster
- Ackermann
- Axelhöjd Fram
- Fram- och bakkammaren
- Tå in och fram ut
- Bakre inombordsvinkeln
- Bakre utombordaren tå-i vinkel
- Antisquat
- Rulla centra
- Ridhöjd
- Viktbalans
- Stöt för dämpning och fjädrar, chockvinkel
- Växelförhållanden
- Anti-roll bar tjocklek (tillval)
- Elektronikplacering

Styrsystem och Ackermann
Styrsystemet har ett bakåt svängande svängsystem som optimerar effektiviteten genom alla olika hörntyper. Du har tre Ackermann-val.

Hjulaxlar och hjulhex.
Fjäderstålhjulaxlarna använde 12 mm hexadapter för att följa gällande marknadsstandarder. Den främre fjädrarna stålaxeln är fixerad, medan bakhjulet sexkant är en spännande aluminium version.

Styrväg och bakre upprätt
Styrblocken passar 5x10x4 mm lager. De bakre navstöttorna använder ett större ytterlager 5x14x4 och 10x15x4 mm inre för ultimat lastprestanda. Styrstenarna och bakre stolparna använder några av de bästa materialen med hög hållfasthet på marknaden idag.

Upprättstående inställningar
De bakre stolparna låter dig justera tån från -2 till + 2 grader genom att använda olika skär som också ingår i satsen.

SRX2 MH-satsen är i grunden en 2 i 1-bil, eftersom Serpent erbjuder två typer av transmissioner i satsen att välja mellan.
1 X 3 växlar upprätt växellåda för låg till medel dragkraft = LMT
1 X 3-växelläggstransmission för medium till hög dragkraft = MHT

Spyder SRX2 LMT (lågmedels dragkraft) fungerar bäst på lågt grepp och medelstora dragspår som gräs, sand och lera. (För super låg dragkraft erbjuder Serpent Spyder SRX2 bakmotormilitsats).

Spyder SRX2 MHT (medium-high-traction) kommer att fungera bäst på medium till high traction spår som matta, astro och lera med hög grepp.

Viktiga funktioner i SPYDER 2wd buggy MH:
- Högprestanda racegeometri
- Smal anodiserad aluminium 7075 T6-chassikonstruktion med sammansatta sidoskydd/förstyvningar och separat aluminiumkopplingsplatta
- Upprätt växellåda/motordesign med lätt 3 växellåda
- Layoutväxel/motordesign med lätt växellåda 3
- Mycket effektiv styrning av Ackermann
- Stora borrning 12mm chocker med dubbla system
- Sammansatt chocktornsdesign för extra grepp och hållbarhet
- Smidig kuldifferensial (växellåddiff valfri)
- 3 Kopplingsutlösningskoppling
- Sammansatt batterihållare
- Låg, framkropp för hytt
- Hållbar och effektiv fjädring fram och bak

Som tillval erbjuder Serpent också fyra växlar upprättstående och 4-växlade uppsättningar som är lätta att montera på samma alu chassi.

Chassi
Belagd och lasergraverad 7075 T6 aluminiumchassiplatta med en layout som möjliggör en perfekt viktbalans och optimalt utrymme för elektronik, batteri och servo. Den främre kickplattan av aluminium är separat och vinklad för mer avstånd för tävling och möjliggör bättre näslandningar. (den separata kick-up-plattan gör att du också kan montera den valfria kolchassiplattan).

Transmission
SRX2 MH-satsen är i grunden en 2 i 1-bil, eftersom Serpent erbjuder två typer av transmissioner i satsen att välja mellan.
1 X 3 växlar upprätt växellåda för låg till medel dragkraft = LMT
1 X 3-växelläggstransmission för medium till hög dragkraft = MHT
Serpent erbjuder några uppgraderingsuppsättningar för att passa ett fyra växels upprätt system, eller en växel med 4 växlar också.

Shock Towers
Komposit främre och bakre chocktorn. Chocktornen har flera chockvinkelpositioner som gör det möjligt för förare att finjustera för olika spårförhållanden. De valfria kolversionerna möjliggör en viss extra styvhet för att hjälpa till med det totala greppet.

Stötdämpare
Dubbelsystem 12mm stora borrstöt med belagda gängade karosser, en unik lockdesign, en utmärkt tätande o-ring och distanspaket. Chockerna kan användas i inställningar för urinblåsan eller emulsion. Chock-set kommer med en uppsättning gjutna kolvar att välja mellan. Ett urval av 5 fjädrar är tillgängliga för att finjustera upphängningsinställningarna. Chockkrage med inre o-ringar används på gängade kroppar för att ställa in körhöjden.

Främre övre skott
Det främre övre skottet är starkt och stöder de övre länkarna och chocktornet på bästa möjliga sätt. Den främre sektionen erbjuder möjligheten att montera en främre vinge och svängstångsenhet

Bultar fram
nskelementen är gjorda av ett superstarkt kompositmaterial. De målande armarna optimerar CG och sväng på 3 mm fångade stift på insidan och utsidan. Armarna har två monteringslägen för chockvinkel och är beredda att använda en valfri antirullstång vid behov.

Fram- och bakspår
Fjäderstål främre och bakre spårstänger är monterade på slitstarka sammansatta kullager. TrackRods har L/R-gängor för enkla justeringar.

Hjulblock och inställningar
Caster blockinsatser finns som 0, 2,5 och 5 graders versioner som alla ingår. Hjulblocken är mycket kompakta och starka enheter tillverkade av ett speciellt kompositmaterial.

Satsen inkluderar
- Tävlingschassi
- Klar kropp och bakvinge
- Fram- och bakhjul med 12 mm hex
- Handbok i fullfärg som PDF på USB-stick och dekaler
- Ingår inte: däck/skär/elektronik

Tekniska specifikationer
Längd: 385mm
Bredd: varierar med inställningen
Hjulbas: 281 mm

Rekommenderade tillbehör

Tamiya Lack - Svart - PS-5
3|26|918
kr 110,-
Tamiya Lacquer - Orange - PS-7
3|2|918
kr 110,-
Tamiya Lack - Blå - PS-4
3|10|918
kr 109,-
Savöx Servo SB-2263MG - 0.076 hastighet / 10 kg
3|1|680
kr 1.235,-
Schumacher Mini Dart 1/10 2WD Yellow Front
3|6|115
kr 109,-
SER-401642 Foam bumper V2
3|2|34
kr 99,-

Produktrecensioner

Tyvärr ingen feedback om denna produkt ännu.

Ge din feedback
Produkt
Serpent Spyder SRX2 MH MidHybrid Kit
Välj betyg
Rubrik
Produktrecension
Logga in här
Riktlinjer
Produktrecensioner är avsedda för att du ska dela din upplevelse med andra som söker kunskap om produkten. Irrelevant, oriktigt eller stötande innehåll kommer att tas bort.

Frågor, reklamation e.l: kontakta oss direkt
Flera tittade också på